Voor het vierde jaar achtereen organiseert SBCM het Sterk aan het Werk festival voor SW- en Participatiewetmedewerkers. Met het festival helpt SBCM sociale werkbedrijven om leren en ontwikkelen op een leuke manier onder de aandacht te brengen en te houden. Want leren werkt voor iedereen! Het Sterk aan het Werk festival vindt plaats van 10 t/m 14 oktober 2022. Het festival bestaat uit een online kennisweek dat voor iedereen toegankelijk is. Daarnaast biedt SBCM op 11 oktober 2022 een live festivaldag in het Spoorwegmuseum Utrecht aan waar ook de jaarlijkse Topperverkiezing plaatsvindt.
Het ontwikkelen van (nieuwe) vaardigheden draagt eraan bij dat medewerkers met plezier blijven werken. Door vaardigheden en talenten te blijven ontwikkelen houden medewerkers plezier in het werk, blijven ze goed inzetbaar of kunnen zelfs hun loopbaan een nieuwe wending geven. Tijdens het Sterk aan het Werk festival laten we SW- en Participatiewetmedewerkers ervaren hoe leuk het is om te leren. De volgende leuke activiteiten staan op het programma:
Online kennisweek Sterk aan het Werk 10 t/m 14 oktober 2022
Via de webapp Sterk aan het Werk kunnen medewerkers dagelijks meedoen aan laagdrempelige activiteiten rondom verschillende thema’s. Ook reikt SBCM ideeën aan voor fysieke onderdelen die je als werkgever binnen je organisatie kunt aanbieden ter aanvulling op het online deel. Zo kan elke organisatie het festival op haar eigen manier invullen. Als organisatie bepaal je zelf hoe intensief je meedoet aan de week.
Live Festival Sterk aan het werk: dinsdag 11 oktober 2022
Naast de online kennisweek biedt SBCM dit jaar ook een live programma aan op 11 oktober. Tijdens deze inspirerende dag kunnen medewerkers deelnemen aan diverse workshops en vindt onder meer de bekendmaking van de winnaars van de Topperverkiezing plaats. Deze dag vindt plaats in het mooie Spoorwegmuseum in Utrecht.
Hoe stimuleer je organisaties mee te doen?
Als OR kun je een stimulerende rol spelen bij de bekendmaking van het Sterk aan het Werk festival 2022 in organisaties. Je kunt de festivalweek onder verschillende manieren onder de aandacht brengen, bijvoorbeeld met behulp van de communicatietoolbox van Sterk aan het Werk. Deze bevat verschillende materialen zoals posters en factsheets om bestuurders/directeuren en medewerkers te informeren en te enthousiasmeren voor het festival. Daarnaast kun je bestuurders/directeuren attenderen om hun organisatie aan te melden voor Sterk aan het Werk.